Zdrowe i skuteczne odchudzanie

Zdrowe i skuteczne odchudzanie

Lekarze już od dawna ostrzegają, że odsetek ludzi z nadwagą w naszym społeczeństwie już dawno zbliżył się do niebezpiecznych wartości. Dlatego w trosce o własne zdrowie, coraz więcej osób zastanawia się na tym, jak skutecznie i co ważne – na stałe – zgubić zbędne kilogramy. Na szczęście zdrowy styl życia staje się z roku na rok coraz bardziej popularny. Osoby, które chcą zadbać o swoje zdrowie, mogą również skorzystać z pomocy różnego rodzaju specjalistów.

Jakie błędy najczęściej popełniamy przy odchudzaniu?

Sam proces odchudzania wydaje się całkiem prosty – wystarczy stworzyć deficyt kaloryczny. I rzeczywiście, na tym to mniej więcej polega – jeśli dostarczymy do swojego organizmu mniej kalorii, niż rzeczywiście potrzebuje on w danym momencie, to po czasie stracimy na wadze.

Błąd, jaki popełnia wiele osób, to korzystanie z wyjątkowo radykalnych diet. Lekarze alarmują, że jeszcze do niedawna tak bardzo popularna dieta 1000 kcal, to dieta głodówkowa, która może prowadzić do wyniszczenia organizmu, nie będąc w stanie dostarczyć mu wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Ponadto, tak restrykcyjne diety niosą ze sobą ryzyko powstania efektu jo-jo po zakończeniu diety. Organizm zwyczajnie przyzwyczai się, że nie otrzymuje wystarczającej ilości jedzenia i po zwiększeniu otrzymywanych porcji, zacznie gromadzić zapasy w postaci tkanki tłuszczowej – w ten sposób w ogromnej większości kończą się diety mnóstwa ludzi.

Sport i ruch – najważniejsza sprawa!

Wiele osób swój proces odchudzania ogranicza jedynie do zmniejszenia ilości dostarczanych pokarmów. Tymczasem ruch jest podstawą zdrowego stylu życia i bardzo pomaga walczyć ze zbędnymi kilogramami. Wcale nie trzeba od razu wydawać pieniędzy na karnet na siłownię – wystarczy pół godzinki gimnastyki dziennie w zaciszu własnych czterech ścian. Ogromne znaczenie mają też wybory, jakie podejmujemy na co dzień – spacer zamiast jazdy do pracy autem, popołudniowa przechadzka po obiedzie, więcej czasu spędzanego na aktywnościach fizycznych – te drobne rzeczy mają kolosalne znaczenie na dłuższą metę.

Szukaj zamienników

Są w naszej diecie produkty, których nadużywanie z pewnością utrudnia walkę ze zbędnymi kilogramami. Do takich produktów z pewnością należy cukier, którego w procesie unikania lepiej unikać za wszelką cenę, lub przynajmniej znacznie ograniczyć jego spożycie. Warto poszukać zdrowych jego zamienników, takich jak chociażby ksylitol czy spirulina. Podobnie jest z solą, która sprawia, że w organizmie zatrzymuje się woda – początkowo rezygnacja z niej wydaje się niemożliwa, a po czasie zupełnie przestaje się zauważać jej brak w potrawach. Podobnie, tłuste śmietany można zastąpić jogurtem naturalnym, zamiast tłustych twarogów kupić te o zmniejszonej zawartości tłuszczu. Możliwości jest naprawdę wiele.

Podsumowując, chcąc utracić zbędne kilogramy, lepiej jest unikać tak zwanych diet cud. O wiele lepiej postawić na zbilansowane, bogate odżywianie i aktywność fizyczną, a efekt … po pewnym czasie pojawi się sam.

Leave a Reply